Armáda poptává celkové opravy automobilních jeřábů na podvozku T 815
Ministerstvo obrany ČR nedávno vypsalo veřejnou zakázku, jejímž účelem je na základě rámcové dohody zabezpečení plné funkčnosti a provozuschopnosti jeřábové techniky na podvozku Tatra 815, včetně speciálních nástaveb. Součástí této služby je provedení kontrolní prohlídky s cílem detekovat rozsah závad, potřebu náhradních dílů, stav akumulátorů, pneumatik a stanovit předpokládanou cenu a lhůtu provedení celkových oprav.
Opravy se budou týkat konkrétně jeřábových automobilů AD28 T815 PJ28, AD20.2 T815, AD20.2 250 P11, AD20T T815, AD30 T815J21 a vyprošťovacího jeřábu AV14.
V rámci celkových oprav se počítá s demontáží nadstavby a podvozku na díly a součásti, s kontrolou, opravou či výměnou vadných dílů za nové či celkově opravené a opětovnou montáží včetně povrchové úpravy. Dále budou provedeny předepsané revize (včetně revizních zkoušek), kalibrace a záznam do provozní dokumentace jeřábů na podvozku Tatra 815 na území České republiky.
Dodavatelé pak musejí prokázat základní a profesní způsobilost a technickou kvalifikaci (dodavatel musí prokázat poskytování služeb v předmětné oblasti v rozsahu generálních oprav nástaveb minimálně v hodnotě 2 000 000,- Kč bez DPH ročně).
Nabídky budou standardně hodnoceny podle nejnižší celkové nabídkové ceny vybraných oprav. Lhůta pro podání nabídek končí 21. června 2022. Doba plnění rámcové dohody je pak stanovena do 30. 11. 2026 nebo do vyčerpání
celkového finančního objemu dohody.
Automobilní jeřáb AD-28 je určen pro stavební, montážní a manipulační práce. Automobil je opatřen čtyřdílným teleskopickým výložníkem. Výložník a opěry jsou ovládány hydraulicky. Maximální nosnost jeřábu je 28 000 kg při vyložení 3 m. Jeřáb je vybaven zařízením proti přetížení a indikátorem vysokého napětí. Podvozek Tatra zajišťuje dobré jízdní vlastnosti také v nepříznivých jízdních podmínkách a v těžkém terénu.
Foto: Automobilní jeřáb AD-28 | Ministerstvo obrany ČR
Charakteristickým znakem jeřábu AD-28 je předsunutá budka řidiče aby byla nižší celková výška vozidla. Jako strojový spodek jeřábu AD–28 je použit podvozek T-815 PJ 28 170 6x6.1 a na podvozku je namontována jeřábová nástavba. Na podvozku AD-28 nejsou další zásadní odlišnosti oproti vozidlu T-815 6x6 civilního provedení. U AD-28 je jednoduchá montáž kol. Motor je společný pro jeřábové funkce i pro jízdu vozidla. Odlišnost v převodovém ústrojí spočívá v tom, že na přední část předlohového hřídele je připojen hydrostatický převod pro zabezpečení jeřábové nástavby.
Automobilní jeřáb AD-20 je určený pro stavební a montážní práce i v těžkém terénu. V základním provedeni je postaven na podvozku TATRA 815 s třídílným teleskopickým výložníkem a příhradovým nástavcem. Pro potřeby AČR je tento automobil dále vybaven vyprošťovacím navijákem o tahu v laně 10 t, speciálním závěsem na kontejnery Z20LRT a další výbavou podle schválených technických podmínek TP-CD.AD20-2000.
Foto: Automobilní jeřáb AD-20 | Ministerstvo obrany ČR
Jako strojový spodek vozidla AD–20 je použit podvozek T815 P 14 20 208 6x6 a na podvozku je namontována jeřábová nástavba. Motor je společný jak pro jeřábové funkce, tak i pro jízdu vozu. Odlišnost v převodovém ústrojí spočívá v tom, že na přední část předlohového hřídele je připojen hydrostatický převod pro zabezpečení jeřábové nástavby.
Autojeřáb AD 30 je určený pro stavební a montážní práce i v těžkém terénu. Je postaven na podvozku TATRA T 815 250 J 21 30.230 6 x 6.1. Jeřáb má čtyřdílný teleskopický výložník, dále dva nástavce – příhradový a trubkový (pro potřeby AČR pouze příhradový). Hydraulika může být osazena řídícími prvky REXROTH.
Foto: Automobilní jeřáb AD-30 | Ministerstvo obrany ČR
Pro potřeby AČR je autojeřáb vybaven vyprošťovacím navijákem o tahu v laně 10 t, speciálním závěsem na kontejnery Z20LRT a další výbavou podle schválených vojenských technických podmínek TP-0658G-AD30-05.
Víceúčelový jeřáb AV-14 je mobilní zdvíhací zařízení na podvozku T-815 P18 28 218 6x6.1, určené pro jeřábové práce do max. hmotnosti 14 000 kg, pro práce vyprošťovací, k převážení břemen na háku a vlečení poškozené techniky. Vybavení vozidla navijákem a vyprošťovacím příslušenstvím umožňuje provádění celé řady vyprošťovacích a odtahových operací a podstatně rozšiřuje oblast jeho použití.
Foto: Víceúčelový jeřáb AV-14 | Ministerstvo obrany ČR
Může být použit ve dvou variantách – v jeřábové a vyprošťovací. Jako strojový spodek vyprošťovacího automobilu AV-14 je použit podvozek automobilu TATRA s typovým označením T-815 P 1820208 6x6.1.
Zdroj: Ministerstvo obrany ČR