DAF dodá belgickým ozbrojeným silám vojenská vozidla na podvozku Tatry
Společnost DAF obdržela velkou objednávku od belgických ozbrojených sil, která zahrnuje dodání a servis 879 vojenských vozidel řady CF s pohonem všech kol. Dodávka prvních vozidel je plánována na rok 2022, přičemž výroba posledních vozidel by měla proběhnout v roce 2025.
Foto: DAF dodá belgickým ozbrojeným silám vojenská vozidla na podvozku Tatry (ilustrační obrázek) | DAF Trucks / CC BY-NC-ND
Objednávka 879 vojenských vozidel řady CF zahrnuje 636 dvounápravových vozidel s pohonem 4x4. Tato vozidla budou sloužit k všeobecné přepravě nákladů. Kromě toho společnost DAF dodá 243 nákladních vozidel se čtyřmi nápravami a konfigurací podvozku 8x8 pro různé aplikace (sklápěče, vozidla pro přepravu kontejnerů a jeřáby).
Zakázku na téměř devět stovek vozidel získala společnost DAF Trucks, která na projektu spolupracuje se společnostmi TATRA TRUCKS a TATRA DEFENCE VEHICLE. Pro české podniky je to zásadní referenční projekt, který může pomoci další expanzi na vyspělé zahraniční trhy.
Video: Podvozky Tatra / YouTube
Výběrového řízení se vedle nás zúčastnili i renomovaní výrobci nákladních vozidel ze západní Evropy, kteří dodávají ve velkých počtech podvozky pro řadu armád NATO. Společnost DAF Trucks v projektu zastává roli prime kontraktora a finálního dodavatele. TATRA TRUCKS bude mít na starosti výrobu podvozků, podnik TATRA DEFENCE VEHICLE pak vyrobí a dodá pancéřované kabiny pro část vozů. Tento projekt potvrzuje schopnost výrobků kopřivnických firem prosadit se na vyspělých západních trzích a znamená pro ně nejvýznamnější armádní zakázku v posledních letech.
Bezkonkurenční jízdní vlastnosti v terénu
Na vojenských modelech řady CF společnost DAF úzce spolupracuje s renomovanou společností TATRA TRUCKS. Výsledkem je unikátní koncepce podvozku s hnací soustavou světové úrovně disponující centrální nosnou rourou a nezávislým zavěšením výkyvných polonáprav. Díky tomu mají vojenská vozidla řady CF bezkonkurenční jízdní vlastnosti v terénu a nabízejí výjimečné pohodlí řidiče i při jízdě tím nejnáročnějším terénem. Vozidla jsou poháněna motory PACCAR MX-11 (4x4) o objemu 10,8 l a MX-13 (8x8) o objemu 12,9 l s výkonem od 300 kW (410 k) do 340 kW (460 k).
Foto: Podvozek Tatra 6x6 | TATRA TRUCKS / CC BY-NC-ND
Společnost DAF vybrala firmu HIAB jako dodavatele všech systémů hákového zvedáku a jeřábů pro manipulaci s břemeny, a firmu VS-Mont pro dodávku nástaveb sklápěčů. Nákladní nástavby se budou vyrábět ve společnosti Porgest. Celkem 352 vojenských vozidel řady CF bude vybaveno špičkovou balistickou kabinou, kterou dodá společnost TATRA DEFENCE VEHICLE.
Foto: Podvozek Tatra 8x8 | TATRA TRUCKS / CC BY-NC-ND
Kabiny vyrobené v Belgii
Výroba kabin vojenských vozidel CF se uskuteční ve výrobním závodě na kabiny společnosti DAF v belgickém Westerlo. Motory pocházejí z výrobního závodu na motory společnosti DAF v nizozemském Eindhovenu. Podvozky se budou vyrábět v závodě TATRA TRUCKS v České republice.
Servis u servisních dealerů DAF
Kompletní servis vojenských vozidel CF pro belgické ozbrojené síly může provádět profesionální síť servisních dealerů DAF s 27 působišti v Belgii a více než 1100 působišti na celém světě. Globální organizace servisních dealerů DAF disponuje podporou společnosti PACCAR Parts, která zajišťuje nejlepší dostupnost náhradních dílů v oboru.
„Jsme velmi hrdí na to, že nám byla přidělena tato prestižní objednávka od belgických ozbrojených sil,“ uvedl prezident společnosti DAF Trucks Harry Wolters. „Vzhledem k tomu, že se náš ultramoderní závod na výrobu kabin a náprav nachází ve Westerlo, považujeme Belgii za domácí trh a proto je pro nás tato objednávka ještě cennější. S vojenskými modely řady CF nabídneme belgickým ozbrojeným silám řadu jedinečných nákladních vozidel, se kterými mohou za všech okolností perfektně plnit své zodpovědné úkoly,“ dodal Harry Wolters.